Zonder website wel jouw producten aanbieden bij jouw doelgroep
02 augustus 2022 
1 min. leestijd

Zonder website wel jouw producten aanbieden bij jouw doelgroep

Een bestaand netwerk inzetten om jouw eigen positie te versterken

Je hoeft met het inzetten van Bol.com geen eigen website aan te maken om toch jouw producten sterk weg te kunnen zetten binnen de markt. Je gebruikt namelijk een bekende en hoog gepositioneerde website waarop jij direct en gratis jouw producten aan kunt bieden bij  consumenten. Je betaalt pas zodra je ook echt iets verkoopt. Dit noemen we commissie. Op deze manier maak jij alleen kosten wanneer er ook opbrengsten binnenkomen. Dit maakt het erg gunstig voor startende bedrijven. Omdat je nog niet veel winst maakt is het prettig wanneer je niet meteen maandelijks honderden euro’s kwijt bent aan een webshop. De kosten voor alleen al het bouwen hiervan buitenwegen gelaten.

Voordelen van het verkopen via Bol.com

Daarnaast zijn er nog meer voordelen van het verkopen van jouw producten via Bol.com. Denk bijvoorbeeld aan het klantvertrouwen. Bol.com is een bekende website en daarmee hebben zij in de afgelopen jaren veel klantvertrouwen en loyaliteit opgebouwd. Wanneer een klant een product zoekt, komt hij of zij al snel uit bij Bol.com en heeft hier meer vertrouwen in dan een onbekende startende webshop. Daarom zal deze consument ook eerder overgaan tot aankoop. Een ander voordeel is dat Bol.com bijna alles wel verkoopt. Consumenten zullen dus ook zonder het gebruik van een zoekmachine uitkomen op Bol.com en hierop zoeken. Zo is er dus ook een kans dat deze consumenten via deze weg uitkomen op jouw product. En wat dacht je van de mogelijkheid van het uitbesteden van het logistieke proces aan Bol.com? Als bijkomend voordeel hoef je ook geen voorraad aan te houden en regelt Bol naast de voorraad ook alles wat er komt kijken bij het verzend en retourproces.

Starten met het verkopen via Bol.com

Wil jij starten met het verkopen via Bol.com, maar heb je hier nog niet heel veel ervaring mee, dan kan het verstandig zijn om een bedrijf in te schakelen die jou hierin kan adviseren. Dit bedrijf kan jou helpen om eruit te springen tussen jouw concurrenten, het opstarten van  een verkoopaccount en het schrijven van productteksten.

Over de schrijver
Patrick Heijmans, eigenaar van WebwinkelCommunity, is een ervaren Online Marketing Specialist die vanuit kennis en passie, met professionele en persoonlijke begeleiding klanten helpt om meer uit hun website te halen.
Reactie plaatsen