Waar ben je naar op zoek?
Inhoudsopgave
Afdrukken

Bezorgopties geven: geef je klanten de controle

In deze les leer je waarom het moment van bezorging steeds belangrijker wordt voor online shoppers. Veel webwinkels zetten in op het zo snel mogelijk bezorgen van de bestellingen.

Steeds meer klanten vinden naast de leversnelheid ook het kiezen van het bezorgmoment een belangrijke voorwaarde. Als klant wil je namelijk je bestelling niet altijd zo snel mogelijk in huis hebben, maar wil je kunnen kiezen voor een bezorgmoment waarbij je daadwerkelijk thuis bent.

Zo kiezen online shoppers vaak voor bezorging op een servicepunt zodat ze zelf kunnen bepalen wanneer ze het pakket ophalen. Het aanbieden van een pakket op een servicepunt is natuurlijk een mooie service naar je klanten toe. 

Het aanbieden van een pakket op een servicepunt is natuurlijk een mooie service naar je klanten toe. Maar het ophalen van een pakket bij een servicepunt is enigszins in strijd met het comfort van thuis online bestellen.

Online shoppers willen kiezen wanneer ze bestellingen bezorgd krijgen. Geef daarom je klanten de mogelijkheid om zelf een bezorgmoment te kiezen.

Tip: Keuze geven in de bezorging geeft de klant controle. Controle over zijn eigen vrijheid. Door je klanten keuze, snelheid én gemak te geven in de bezorging wordt de kans tot aankoop groter. Geef je klant ruim de keuze om een passend bezorgmoment te vinden.

Keuze voor het bezorgmoment is samen met de bezorgsnelheid een belangrijke motivator voor een klant om voor een specifieke webwinkel te kiezen.  De vervoerder bewaart je verstuurde pakket niet in zijn eigen sorteercentrum tot het gewenste bezorgmoment.

Als webshop moet je daarom het pakket aanbieden op de dag vóór de bezorgdatum. Voorkom verwarring bij de vervoerder of bij je eigen magazijnpersoneel en vermeld de bezorgdatum ook op het label. Zo kun je eenvoudig zien wanneer je het pakket aan de vervoerder moet meegeven.