Webshops schieten als paddenstoelen uit de grond, dus wanneer je er een begint zul je moeten opvallen. Doordat er zo veel keuze is stellen mensen tegenwoordig hoge eisen aan hun online aankoop. Ben je net een online webshop begonnen en wil je erachter komen hoe je sneller jouw product kunt verkopen? Lees dan snel verder!

Sluit je aan bij een keurmerk

Hoewel er veel manieren zijn om erachter te komen of een webshop betrouwbaar is, zullen veel mensen eerst op de website kijken of die is aangesloten bij een keurmerk. Het is dan ook verstandig om ervoor te zorgen dat je bij zo’n keurmerk aangesloten bent. Voorbeelden hiervan zijn het Thuiswinkel Waarborg-keurmerk of het Webshop-keurmerk. De reden dat mensen zo veel waarde hieraan hechten is omdat ze bij een webshop die aangesloten is bij een erkend keurmerk zeker zijn van een aantal zaken, zoals duidelijkheid over kosten, garantie via de webshop, klachtenbemiddeling en dingen zoals de mogelijkheid tot achteraf betalen. Ook kun je in geval van onenigheid naar een geschillencommissie stappen.

Zorg voor reviews

Omdat er zo veel webshops zijn zullen mensen vaak afkomen op positieve reviews of beoordelingen. Maak het dan ook mogelijk voor je consumenten om op je website een review te plaatsen. Hoe meer positieve reviews je webshop heeft, hoe meer mensen vertrouwen zullen hebben in je producten en service. Het is daarom ook slim om na een aankoop de klant een mail te sturen met daarin de vraag of ze misschien een beoordeling of aantal sterren willen achterlaten. Zo zullen ook mensen die normaal gesproken niet zo snel een review plaatsen dit wel doen.

Gebruik social media

Maak jezelf zichtbaar door aan promotie via social media te doen. Je kunt je product hier laten zien door middel van goede foto’s en duidelijke productomschrijvingen. Daarnaast kun je investeren in online giveaways of winacties via deze social mediakanalen. Je kunt dan papieren tassen bedrukken en goodiebags maken met jouw leukste producten. Wanneer je vindt dat het bericht van de winactie genoeg geliked en gedeeld is kun je iemand de goodiebag laten winnen. Herhaal dit maandelijks voor veel extra bezoekers van je webshop!

Ga naar een beurs of evenement

Natuurlijk kun je je bedrijf online promoten op social media en zul je als webshop vooral op internet actief zijn, maar offline kun je ook veel bereiken. Het maakt niet uit in welke branche je als ondernemer werkzaam bent, er zijn altijd beurzen en evenementen waarop je jezelf en je producten kunt laten zien. Zorg dan voor een nette en overzichtelijke stand en laat hier je beste producten aan je (potentiële) klanten zien. Maak jezelf zichtbaar als bedrijf en ga voor de gelegenheid polo’s of veiligheidshesjes bedrukken zodat mensen jou en je team makkelijk kunnen herkennen. Ook tijdens de beurs of het evenement kun je een leuke winactie of giveaway houden zodat mensen jou langer zullen herinneren!