In de rubriek “10 lastige webwinkel vragen aan.. ” stellen we iedere maand ‘lastige’ vragen aan verschillende webwinkeliers.  Deze maand stellen we de vragen aan Dennis van Orsouw de eigenaar van webwinkel: Stickerland

Stickerland.nl streeft ernaar om iedereen kwalitatief goede stickers te leveren tegen een betaalbaar tarief waarbij de gebruikte materialen van professionele kwaliteit zijn en waarbij de levertijden zo kort mogelijk gehouden worden. Stickerland is de grootste en oudste stickershop van de Benelux waarbij de klanttevredenheid bijzonder hoog is. Dit bedrijf bestaat als sinds 2003 en heeft in dit jaar ook de webwinkel opgericht en was daarmee de allereerste webshop van Nederland die zich specifiek op de consument richtte met leuke stickers.Met 2 bedrijven: Stickerland en Signers, produceer, ontwerp en monteert Dennis stickers, stripings, reclamebeletteringen, spandoeken, banners, gevelreclame en fullcolor XXL prints. Daarnaast geeft hij advies voor alles wat met reclame uitingen te maken heeft.

stickerland-oss-interieur      stickerland-rosmalen

De 10 lastige webwinkelvragen aan Stickerland

?

01: Hoe ben je op je webwinkel naam gekomen ?

Ik zocht iets met stickers en wat makkelijk te onthouden is. En gewoon whois geraadpleegd en daarin alles wat me te binnen schoot ingevuld. Stickerland.nl = vrij…. Nou dan is het makkelijk natuurlijk.

02: Welke fout(en) heb je gemaakt en wat heb je hiervan geleerd ?

Heb je even? Fouten blijf je maken. Als het goed is tenminste. Want heb je het ene geleerd ga je als het goed is verder met iets anders. Dat ken je nog niet helemaal en dus maak je daar weer fouten in. Als je geen fouten zou maken, dan leer je helemaal niets en ben je niet meer menselijk.

Wat mijn grootste leermomenten zijn (ik noem het niet eens meer fouten):

  • Niet alles voor waar aannemen van bellende / mailende klanten. Ook niet té sceptisch natuurlijk.
  • Niet iedereen zomaar alle plannen uitleggen. Al een paar keer meegemaakt dat men ermee vandoor ging.
  • Goede afspraken maken met developers van je site. We hebben nogal wat dingen laten bouwen die nadat de bouwer klaar was doodleuk in een website van een concurrent opdoken die toevallig dezelfde bouwer had.
  • Blijf alert en zit er dagelijks bovenop

03: Wat is je grootste succes tot nu toe ?

Goeie. Dat we na 12 jaar nog steeds geweldig groeien? Nee… ik denk dat het grootste succes is dat anderen in onze branche ons voortaan als autoriteit in dit vakgebied zien.

04: Wat is je ambitie met je webwinkel ?

Nog steeds zoals we begonnen. Lekker werken in een creatieve omgeving waarbij ik de vrijheid heb om fouten te maken, dingen te proberen en constant eraan te sleutelen. Daarbij voldoende inkomen genereren om lekker te leven.

05: Op welke manier bereik jij je klanten ?

Online en offline.
Online via nieuwsbrieven, socialmedia, fora, affiliate systemen.
Offline via beurzen (steeds minder) en autoshows (weer steeds meer)

06: Hoe vaak bekijk jij je webwinkel statistieken ?

Minimaal 1x per dag. Maar ook vaak realtime.

07: Als je weet wat je nu weet, zou je dan hetzelfde hebben gedaan ?

Poeh… ik denk het wel. Zakelijk doe ik zo goed als alles op mijn gevoel. Voelt het goed, doe ik het. Voelt het niet goed, doe ik het niet. Heel vaak gaat dat gewoon goed. Soms vergis ik mezelf en dan doet het ook heel pijn (ook weer omdat het via het gevoel gaat). Doordat alle beslissingen op gevoel gemaakt zijn in het verleden denk ik dat ik nu weer hetzelfde zou doen. Of ik moet ondertussen beter weten…

08: Wat vind je van de opmars van Mobile Commerce ?

Leuk om naar te kijken. Nog niet veel ervaring mee en eerlijk gezegd heb ik nog niet het gevoel dat we vooraan in de rij moeten gaan staan hiermee.

09: Hoe denk jij over webwinkelmarketing: een noodzakelijk kwaad, of leuk om te doen ?

Leuk en noodzakelijk. Het is wel heel intensief. Doe zoveel mogelijk zelf en dat lukt aardig. Gelukkig kan ik wel af en toe de hulp van een expert inschakelen. Hier moet je simpelweg iedere dag iets mee doen, monitoren en aanpassen. Anders heeft het in mijn ogen geen enkel nut.

10: Hoe zie jij de toekomst van de webwinkels vs de stenen winkels ?

Ik denk dat meer stenen winkels er een webwinkel bij gaan doen. Maar ik zie niet dat het elkaar in de weg gaat lopen. Mensen willen nog steeds dingen zien, vasthouden en voelen. Of juist een beetje extra informatie of advies.

Voor het goedkope gaat men vaak naar een webshop, maar ik heb het gevoel (is ie weer) dat dit ook niet meer zo heel belangrijk is. Als een winkel (steen of online) goed is, betrouwbaar is en kennis van zaken heeft, koopt men daar gewoon. De klant vind het verschil niet meer belangrijk.

Bonus: Welke vraag mag eruit, en welke vraag wil je daarvoor in de plaats hebben?

Eruit: Vraag 03.
Erin: Is je webshop ontstaan uit een stenen winkel of is je stenen winkel ontstaan uit een webshop? En waarom heb je ervoor gekozen om dat te doen (of juist niet indien men geen stenen winkel heeft / wenst)?

Bonus2: Welke webwinkelier krijgt de volgende 10 lastige webwinkelvragen ?

Ik ben wel benieuwd naar de antwoorden van Ward.

Patrick Heijmans
Senior Online Marketeer
Patrick Heijmans is een ervaren webwinkeladviseur die vanuit kennis en passie, met professionele en persoonlijke begeleiding startende- en bestaande webwinkeliers helpt om meer uit hun webwinkel te halen.

Patrick Heijmans heeft oa. de website webwinkelvragen opgezet, speciaal voor webwinkeliers ontvang je hier gratis deskundige hulp en advies voor webshop. Patrick is werkzaam bij ikommeurs waar hij als E-commerce manager middelgrote en grote webwinkels adviseert en begeleid.
0 Comments

Leave a reply

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*

Contact

Op dit moment zijn we even afwezig, laat een bericht achter en we nemen zsm contact met je op.

Sending

©2017 WebWinkelCommunity

Log in with your credentials

Forgot your details?