Nu geopend: Jumbo.com, de grootste Jumbo winkel van Nederland

Vanaf vandaag kunnen klanten boodschappen doen bij de grootste Jumbo van Nederland. De supermarktketen opent haar webshop Jumbo.com. Klanten kunnen hun bestelling afhalen bij zogenaamde Pick Up Points, waarvan Jumbo er nog dit jaar enkele tientallen opent. Met zo’n 20.000 artikelen biedt Jumbo het grootste online supermarktassortiment van Nederland. Net als in de ruim 475 winkels, gaat Jumbo ook online het grote assortiment combineren met de laagsteprijsgarantie en de beste service. Naast de webwinkel lanceert Jumbo binnenkort ook een app voor het eenvoudig online bestellen van boodschappen.

De supermarktketen uit Veghel zet met Jumbo.com de stap naar online winkelen en speelt zo in op de groeiende behoefte van consumenten om overal en op elk moment boodschappen te kunnen doen. “We beleven vandaag een mijlpaal als familiebedrijf. Doordat we nu naast al onze winkels ook een webwinkel en Pick Up Points hebben, bieden we de klant maximale keuze in hoe, waar en wanneer hij of zij boodschappen doet en ophaalt”, aldus Frits van Eerd, algemeen directeur van Jumbo.

Ook online écht Jumbo

Van Eerd: ‘’Zoals onze klanten van ons offline al gewend zijn, stelt Jumbo hen altijd centraal. Dat doen we vanaf vandaag ook online. We maken het verschil met onze unieke formule die de laagste prijs, het grootste assortiment en de beste service verenigt.” Ook online zorgen Jumbo’s 7 Zekerheden ervoor dat de klant zonder ergernissen boodschappen kan doen. “Zo hoef je niet perse een heel recept bij elkaar te zoeken, maar kun je ook eenvoudig alle ingrediënten met één klik in je mandje stoppen. En wil je niet drie kilo appels, maar slechts drie stuks? Dan is ook dát geen probleem. Klanten bepalen zelf of ze kiezen voor gewicht of aantallen. Met dat soort elementen zijn we in staat om de klant online een net zo prettige ervaring te bezorgen als in de winkel.”

Op Jumbo.com vinden klanten ook uitgebreide productinformatie, meerdere foto’s per product en relevante tips.

Deze week al zes Pick Up Points

Klanten bepalen zelf waar en wanneer zij hun online bestelling ophalen. De eerste zes Pick Up Points openen deze week al in Tilburg, Schijndel, Raamsdonksveer, Nieuwegein en op twee plekken in Utrecht. In de komende weken openen nog eens enkele tientallen Pick Up Points op verschillende plekken in het land. Van Eerd: “We kunnen zo snel zoveel afhaallocaties openen omdat we dit samen met onze ondernemers doen. Onze franchisenemers zijn unaniem enthousiast. Ze staan in de rij om een Pick Up Point in of bij hun winkels te openen om ook hún klant deze manier van boodschappen doen te bieden.”

Drie soorten Pick Up Points

Van Eerd: “We introduceren Pick Up Points in drie varianten. Zo zijn er afhaalbalies in onze winkels, maar ook verschillende drive-throughs naast bestaande winkels. Op plekken waar nog geen winkel in de buurt is, openen we een beperkt aantal solo Pick Up Points. Bij die laatste twee varianten hoef je niet eens uit de auto te stappen. Onze collega’s zetten de bestelling desgewenst direct in de kofferbak, terwijl de klant afrekent vanuit de autostoel.” Klanten die hun bestelling ophalen bij een Pick Up Point in een winkel, hoeven enkel een code te scannen. Vervolgens brengt een medewerker van de winkel de boodschappen naar hen toe.

Op Jumbo.com kunnen klanten niet alleen terecht voor hun dagelijkse boodschappen, maar bijvoorbeeld ook voor inspirerende recepten en de locaties van alle winkels in het land. Thuisbezorging is op dit moment (nog) niet mogelijk. Jumbo onderzoekt de mogelijkheden dit op termijn aan te bieden zonder dat dit ten koste gaat van de lage prijzen en goede kwaliteit.

Als extraatje heeft Jumbo ook een video op youtube gezet om te laten zien hoe de nieuwe webshop werkt:

Patrick Heijmans
Senior Online Marketeer
Patrick Heijmans is een ervaren webwinkeladviseur die vanuit kennis en passie, met professionele en persoonlijke begeleiding startende- en bestaande webwinkeliers helpt om meer uit hun webwinkel te halen.

Patrick Heijmans heeft oa. de website webwinkelvragen opgezet, speciaal voor webwinkeliers ontvang je hier gratis deskundige hulp en advies voor webshop. Patrick is werkzaam bij ikommeurs waar hij als E-commerce manager middelgrote en grote webwinkels adviseert en begeleid.
0 Comments

Leave a reply

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*

Contact

Op dit moment zijn we even afwezig, laat een bericht achter en we nemen zsm contact met je op.

Sending

©2017 WebWinkelCommunity

Log in with your credentials

Forgot your details?