Vente-Exclusive wint Award Logistieke Webshop van het Jaar
Waardeer dit artikel

Vente-Exclusive heeft de award Logistieke Webshop van het Jaar 2014 gewonnen.

Zij ontvingen de prijs vandaag in t Spant in Bussum uit handen van juryvoorzitter Egbert Guis. De jury had lof voor de verrassende keuzes die de webshop maakt. “Niet mainstream, maar wel heel succesvol.” Vente-Exclusive sleepte ook de publieksprijs in de wacht. Hiermee liet de webshop detwee andere finalisten, Coolblue en HelloFresh, achter zich.

In de presentaties van zowel Coolblue als HelloFresh stond de zondagslevering in de schijnwerpers. “Een gouden greep en een aanrader voor elke webshop”, zo zei Olaf Vreeburg van HelloFresh. Toch ging de voorkeur van de jury naar Vente-Exclusive. Die roemde de gedurfde keuzes van Vente-Exclusive, zoals een klein aanbod en een langere levertijd. Daarnaast vonden zij de nauwe banden met logistieke partners een grote pre. Door die samenwerking wordt het logistieke proces continu verbeterd. Op het gebied van duurzaamheid scoorde Vente-Exclusive door het voorkomen van verspilling bij de inkoop, ruimte voor logistieke efficientie bij levertijden en zonnepanelen op het dak van het distributiecentrum. De jury gaf aan dat het niveau van de finalisten hoog was. “Het was een close call tussen de winnaar en de andere finalisten” , zegt Guis.

Ongeveer 200 mensen waren aanwezig bij het event rondom de uitreiking van de award. Op het programma stonden keynotes van Jan Huisman van eBay en Michel Schellekens van Ingram Micro. Daarnaast konden de gasten diverse case studies bezoeken en was er volop gelegenheid om te netwerken. Een deel van de middag was gereserveerd voor presentaties van de drie genomineerde webshops. Deze presentaties speelden ook een rol bij het eindoordeel van de jury.

De award “Logistieke Webshop van het Jaar” is een initiatief van vereniging Logistiek management, Simtrec en E-sharp. Dynalogic en EU-people vormen samen met Simtrec en E-sharp het  stichtingsbestuur. De award is in 2011 in het leven geroepen om webshops te belonen die zich onderscheiden door een uitmuntende logistiek.  De award wordt in 2014 voor de derde keer uitgereikt. Winnaar in 2013 was Futurumshop, in 2012 is de award toegekend aan Nespresso.

Patrick Heijmans on EmailPatrick Heijmans on Facebook
Patrick Heijmans
Senior Online Marketeer
Patrick Heijmans, werkzaam bij Bernheze Online Marketing, is een ervaren online marketeer die vanuit kennis en passie, met professionele en persoonlijke begeleiding klanten helpt om meer uit hun website te halen.
Patrick Heijmans heeft oa. de website webwinkelcommunity opgezet. Samen met het webwinkelcommunity forum, dit forum is exclusief voorbehouden voor serieuze webwinkel eigenaren en professionals in e-commerce. Dit om een ​​hoog niveau van discussie en deskundigheid te kunnen waarborgen.
0 Comments

Leave a reply

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*

Contact

Op dit moment zijn we even afwezig, laat een bericht achter en we nemen zsm contact met je op.

Sending

©2018 WebWinkelCommunity

Log in with your credentials

Forgot your details?