valentijn1
Vergeten Valentijnscadeau vaak later gegeven
Waardeer dit artikel

Rozen, bonbons, knuffels: op Valentijnsdag wordt vaak een cadeau verwacht van de partner. Toch blijkt uit onderzoek van eenkadovoor.nl dat Nederlanders wachten tot het laatste moment om online iets te bestellen. Zo krijgt de geliefde haar cadeau een paar dagen later.

Valentijnsdag: de dag van de liefde. De dag waarop je lief een cadeau verwacht, ook al is het maar iets kleins. Je partner staat thuis op je te wachten met een bos rozen, chocoladebonbons en een zelfgemaakt diner. En jij staat met lege handen bij de deur. Een kleine meerderheid (40,7 procent) van de 540 ondervraagden zegt snel een cadeau te bestellen op internet met de smoes: ‘Oh, is het pakketje er nog niet?’ Vergeten of geen tijd gehad zijn de meest voorkomende antwoorden.

Naar de winkel rennen
Het andere gedeelte van de ondervraagden (38,7 procent) wordt op de dag zelf geraakt door Cupido’s pijl en rent naar de winkel om een cadeau aan te schaffen. Een klein deel bekent eerlijk geen cadeau te hebben en geeft ‘volgend jaar beter’ aan. De tijd van romantiek op Valentijnsdag lijkt voorbij. Weken van tevoren het perfecte cadeau uitkiezen zit er niet meer in. Valentijnsdag wordt veelal als een goed excuus om iets te vieren gezien, maar ook als een sociale verplichting.

Romantisch: ja!
Romantisch zijn wij overigens wel, ruim 62 procent meent een hoge romantiekgehalte te hebben. Het budget voor een cadeau is voor de meesten maximaal 25 euro. Een klein gedeelte (27,8 procent) geeft tussen 25 en 50 euro uit aan een Valentijnscadeau. Online winkelen wordt steeds populairder bij het zoeken van cadeaus door het gemak en de snelle levering.

Populaire cadeaus
De populairste cadeaus zijn nog altijd bloemen, parfums en sieraden. Maar simpele cadeaus als een handgeschreven kaartje en chocolade zijn ook gewild. Sommigen geven zelfs aan tevreden te zijn met niets: ‘Ik heb alles wat ik wil.’ Veel geliefden proberen op het allerlaatste moment een reservering te bemachtigen bij een restaurant, wat meestal uitloopt op een afhaalmaaltijd of een zelfgemaakt diner.

Patrick Heijmans on EmailPatrick Heijmans on Facebook
Patrick Heijmans
Senior Online Marketeer
Patrick Heijmans, werkzaam bij Webwinkeladviseur, is een ervaren online marketeer die vanuit kennis en passie, met professionele en persoonlijke begeleiding klanten helpt om meer uit hun website te halen.
Patrick Heijmans heeft oa. de website webwinkelcommunity opgezet. Samen met het webwinkelcommunity forum, dit forum is exclusief voorbehouden voor serieuze webwinkel eigenaren en professionals in e-commerce. Dit om een ​​hoog niveau van discussie en deskundigheid te kunnen waarborgen.
Geen reacties

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe jouw reactie gegevens worden verwerkt.

©2018 WebWinkelCommunity

Login met je gegevens

Je gegevens vergeten?