SEO-de-eerste-stappen
Je eerste stappen in SEO
4.4 (88.89%) 9 votes

Vanaf het allereerste begin een sterke aanwezigheid in de zoekmachines opbouwen

Je hoort iedereen erover praten SEO, maar wat is hoe breng je dit nu in kaart en wat kun je het beste doen ? Samen met SE-ranking hebben we een blog gemaakt met een duidelijke uitleg in hoe je dit nu voor je eigen webwinkel kunt doen. Als je geen sterke SEO strategie hebt of niet de juiste tools gebruikt, of niet weet hoe je deze (optimaal) moet gebruiken. Wees dan klaar om je huidige positie in de zoekmachines op te geven.  Als je dan niet wilt dan is nu een goed moment om je SEO kennis te evalueren. Beter nog, er zijn tools zoals SE Ranking die eenvoudig te gebruiken zijn.

Fase 1
Voer een gedetailleerde SEO-website audit uit

Wanneer je tools zoals SE Ranking gebruikt, dien je eerst een project aan te maken en verbinding te maken met Google Analytics. Voer vervolgens een “health checkup” van je domein uit en vind fouten die ervoor zorgen dat je webwinkel niet hoog scoort.

De website audit tool van SE Ranking controleert zoveel pagina’s als je nodig heeft en biedt diversen waardevolle tips.

SE Ranking’s audit controleert de gezondheid van je webwinkel op meer dan 70 parameters en geeft aanbevelingen voor het oplossen van alle ontdekte fouten – gerelateerd aan technische aspecten, inhoud en bruikbaarheid. Leer hoe je je websiteprestaties kunt verbeteren vanuit een uitgebreid rapport in .pdf-formaat of deel het met de experts die je aan je SEO-project hebt toegewezen.

Fase 2
Onderzoek concurrenten en wees hen te slim af

Wanneer je begint met het onderzoeken van je concurrent, beantwoordt dan eerst en vooral de volgende vragen: Wie zijn uw belangrijkste concurrenten? Wat doen ze en waarom? Probeer vervolgens zo veel mogelijk informatie over je rivalen te krijgen om een ​​duidelijk beeld te krijgen van hoe je ze kunt te slim af zijn.

Je hebt twee manieren om de benodigde inzichten te krijgen – verken zelf alle details of gebruik krachtige tools zoals concurrerende PPC / SEO-researchstool van SE Ranking. Dit laatste bespaart je tijd en biedt waardevolle informatie over het organische en betaalde verkeer van je concurrenten.

Met de tools zoals die van SE Ranking kun je het volgende doen:

  • Volg de ranking van je concurrenten: ontdek de gegevens over hun organische en betaalde strategieën, bekijk hun budget, verkeer en het aantal klikken. Wat is het volgende? Selecteer de zoekwoorden met een lagere positie en voer een campagne uit met behulp van deze zoekwoorden. Daarom weet je van tevoren dat je je rivalen op hun eigen speelterrein te slim af bent.
  • Ontdek hun advertenties: bekijk de tekst en afbeeldingen en verbeter je eigen advertenties op basis van deze gegevens. Bovendien zal je het zoekvolume en de concurrentie van de advertenties kunnen zien.
  • Profiteer van de grootste lokale databases op maat voor de VS, Canada, het VK, Nederland, Duitsland, Frankrijk, Italië, Spanje, Rusland, Oekraïne en Wit-Rusland.

Fase 3
Gebruik het marketingplan om zaken op gang te brengen

Heb je je ooit afgevraagd waarom planning op de lange termijn helpt om je doelen sneller te bereiken? De simpele waarheid is: wanneer je een bestemming instelt, weet je waar je heen moet en kun je nadenken over hoe je daar kunt komen. Dus wat je in deze fase echt nodig hebt, is een slimme handleiding die je stap voor stap begeleidt bij wat er moet gebeuren om je voorlopige optimalisatiedoelen te bereiken. Er zijn veel checklists die je op het internet kunt vinden om je op weg te helpen, maar je kunt beter gebruik maken van het marketingplan van SE Ranking. Met best practices en een geavanceerde walk-through terwijl fouten worden onthuld en de manieren om deze snel op te lossen.

Bovendien kun je ook:

  • Pas het plan eenvoudig aan door je eigen taken toe te voegen.
  • Je kunt taken delegeren aan andere gebruikers zonder dat je je moet aan te melden bij een CRM of programma’s van derden te gebruiken.

Het marketingplan van SE Ranking bevat waardevolle aanbevelingen en als volgt gegroepeerd:

  • Strategy & Pre-Launch Care
  • Keywords Research & Implementation
  • On-page Optimization
  • Off-page Optimization
  • Social Media Management (aka auto-posting and analytics)
  • Je eigen taken

Het plan bevat ook veel links naar aanvullende informatiebronnen, zoals artikelen met aanbevelingen van Google Search Console en Bing Webmaster-hulpprogramma’s.

Fase 4
Controleer je ranking regelmatig 

Er is maar één manier om je ranking te beheren; door ze regelmatig bij te houden, omdat ze zeer snel kunnen veranderen vanwege updates van de zoekmachines. Met SE Ranking krijg je accurate gegevens, ongeacht de algoritmewijzigingen.

Wat zijn de opties:

  • Je kunt een doel-URL instellen voor elk van je zoekwoorden. Dit betekent dat wanneer het systeem ontdekt dat de URL van het zoekwoord anders is dan degene die je hebt ingesteld, er een melding gestuurd zal worden.
  • Je kunt je ranking lokaal volgen tot aan de postcode. Als je bijvoorbeeld een fietsenmaker in Breda bent, kun je je ranking in dit specifieke gebied controleren en van die kennis profiteren.
  • De mobiele zoektrend groeit elk jaar is nu al zelfs de desktop overtroffen. Daarom is het zo belangrijk om je mobiele ranglijst bij te houden en deze gegevens te gebruiken bij het maken van een succesvolle promotie.
  • In SE Ranking kun je je ranglijsten zowel op Google Maps als op YouTube bekijken. Het is niet nodig om het ​​grote belang van dit verkeersaandeel uit te leggen.
  • Het is niet meer nodig om een ​​aantal dagen te wachten om je ranglijst opnieuw te controleren. SE Ranking biedt nauwkeurige en relevante gegevens wanneer je maar wilt.
  • SE Ranking heeft een gebruiksvriendelijke, intuïtieve interface met veel filters en gegevensweergaveopties waarmee je je ranking kan analyseren en bijhouden binnen de gewenste weergave.

Fase 5
Wees zichtbaar in sociale media

Als je echt link juice van sociale media wilt krijgen, moet je actief en boeiend zijn. Ontwikkelaars die er zijn, erkenden dit belang en tools als Hootsuite zijn niet alleen ontstaan, maar zijn ook een must geworden voor online marketeers. Maar je kunt hetzelfde doen met tools voor automatisch verzenden binnen het SEO-platform. SE-Ranking biedt automatische publicatie en analyse van sociale media aan, zodat je niet van platform hoeft te wisselen of extra hulpmiddelen hoeft te betalen.  Al je sociale-mediamanagement tasken samen met SEO-projecten op hetzelfde platform, wel zo makkelijk.

Zorg ervoor dat je SEO-fundament solide is

Als je een eigen webwinkel hebt betekent dit niet dat je je eigen SEO taken niet kunt uitvoeren. Je kunt het gemakkelijk beheren als je weet wat je doelen zijn en voldoende maar toch eenvoudig te gebruiken tools in je arsenaal hebt. Er zijn veel opties op de markt – probeer diegene waarvan je denkt dat ze geschikt zijn en gebruik de stappen die we hierboven hebben beschreven om een ​​sterke basis voor je succes in SEO te bouwen.

En natuurlijk kun je SE Ranking gratis proberen (geen credit card nodig of addertjes onder het gras) of sluit een abonnement af met onze exclusieve kortingscode: Webwinkel20 om 20% korting te krijgen.

Patrick Heijmans on EmailPatrick Heijmans on Facebook
Patrick Heijmans
Senior Online Marketeer
Patrick Heijmans, werkzaam bij Webwinkeladviseur, is een ervaren online marketeer die vanuit kennis en passie, met professionele en persoonlijke begeleiding klanten helpt om meer uit hun website te halen.
Patrick Heijmans heeft oa. de website webwinkelcommunity opgezet. Samen met het webwinkelcommunity forum, dit forum is exclusief voorbehouden voor serieuze webwinkel eigenaren en professionals in e-commerce. Dit om een ​​hoog niveau van discussie en deskundigheid te kunnen waarborgen.
1 Reactie
  1. Alysha 2 maanden geleden

    Bedankt voor de tips! Dit is zeker het begin van een succesvolle e-commerce strategie.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe jouw reactie gegevens worden verwerkt.

©2018 WebWinkelCommunity

Login met je gegevens

Je gegevens vergeten?