Online shopper wil best passende logstieke oplossing

De Nederlandse online shopper wil niet per se de snelste levering van zijn orders, maar wel de best passende. Gemiddeld ziet hij 2,5 dag tussen de order en de aflevering.

Dat valt te lezen uit een brancherapport voor de offline en online retailers dat ABN AMRO net publiceerde. “Het ontwikkelen van een cross-channel strategie vraagt om een andere visie op het begrip rendement en het omgaan met voorraden. Werken met één geïntegreerde voorraad lijkt hierbij de beste oplossing.“

Zo blijkt dat 66 procent van de online shoppers per jaar wel een bestelling terugstuurt. Dat is zeker het dubbele van het aantal retouren van de fysieke retail. Het kunnen zien, voelen en passen van de producten is een onmiskenbaar voordeel van fysieke winkels boven internetwinkels.
“De retailer heeft er ook veel belang bij om lege voorraden te voorkomen. Zo is een retailer online zijn klanten bij een out-of-stock meteen kwijt, terwijl in een fysieke winkel vier op de vijf klanten naar een andere aanbieder gaan als het product niet beschikbaar is.”
Online shops hebben bovendien te kampen met veel retouren, wat veel geld kost. “Het vergroten van de trefkans is niet alleen een grote uitdaging, maar tegelijkertijd óók een kans. Dat betekent dat de klant de regie moet krijgen over tijdstip en dag van levering. Alternatieve afleverlocaties – zoals afhaalpunten bij Albert Heijn, Post.nl en Kiala-afhaalpunten – zijn ook goede oplossingen.”

“Daarnaast kunnen veel bezochte locaties, zoals stations en tankstations, uitkomst bieden. Steeds meer retailers bieden ook Click & Collect – online bestellen, in de winkel ophalen – als optie aan. Dit resulteert in een snelle beschikbaarheid van producten en een vermindering van de kosten voor logistieke handling en verzending. Het verminderen van ‘nee-verkopen’ geeft daarnaast een positieve impuls aan de omzetontwikkeling.”
De Nederlandse shopper wil zijn order het liefst niet direct de volgende dag ontvangen maar na 2,5 dag ontvangt, stelt de bank. Maar dan wil hij wel het pakketje in ontvangst kunnen nemen en niet moeten shoppen bij de buren.

Bron: http://www.emerce.nl/nieuws/online-shopper-niet-perse-snelste-bezorging

Patrick Heijmans
Senior Online Marketeer
Patrick Heijmans is een ervaren webwinkeladviseur die vanuit kennis en passie, met professionele en persoonlijke begeleiding startende- en bestaande webwinkeliers helpt om meer uit hun webwinkel te halen.

Patrick Heijmans heeft oa. de website webwinkelvragen opgezet, speciaal voor webwinkeliers ontvang je hier gratis deskundige hulp en advies voor webshop. Patrick is werkzaam bij ikommeurs waar hij als E-commerce manager middelgrote en grote webwinkels adviseert en begeleid.
0 Comments

Leave a reply

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*

Contact

Op dit moment zijn we even afwezig, laat een bericht achter en we nemen zsm contact met je op.

Sending

©2017 WebWinkelCommunity

Log in with your credentials

Forgot your details?