Nationale webwinkeldag 2014

27 november 2014 ben ik naar de 3e nationale webwinkeldag geweest in Rotterdam. Er waren ruim honderd webwinkeliers (70% webwinkels en 30% E-commerce gerelateerd) aanwezig. Na een korte introductie van Auke Bullema van checklist webwinkel gingen we over tot de orde van de dag! Hieronder een kort verslag van de in totaal 5 presentaties die deze dag gehouden werden in Stadion Woudestein, Rotterdam.

Online verkopen met enthousiasme

Klagen op social media blijkt een stuk effectiever te zijn dan complimenten uitdelen. Althans, als we het onderzoek van Casengo Webwinkel Monitor 2014 mogen geloven. Van de 59.000 onderzochte webwinkels reageert de helft nooit op complimenten die ze ontvangen via social media.  Als laatste kregen we een video te zien waarbij duidelijk wordt wat één stem kan betekenen. Deze presentatie werd gegeven door Door Marcel Vergonet van Cendris

–       Punten om te onthouden: +Als bedrijf zijnde ook meer reageren op complimenten. +Dat één stem iets kan veranderen.

Waarom de klant voor uw webwinkel kiest!

Wat is het gedrag van online consumenten? En wat zorgt ervoor dat zij voor uw webwinkel kiezen? Uit verschillende onderzoeken blijkt dat logistieke service een steeds grotere rol gaat spelen.
Bas en Rob van Sendcloud schetsten het logistieke landschap in Nederland en hoe je dat optimaal kan benutten. Deze presentatie werd gegeven door Rob van den Heuvel en Bas Smeulders van Sendcloud

–       Punten om te onthouden: +koppeling met een dergelijke aanbieder wordt steeds interessanter zeker omdat de klanten veel meer keus hebben.

 

PAUZE: in deze pauze werd de Ultimate Webshop van het Jaar 2014 prijsuitreiking gehouden. Sweetest Design was de winnaar. Zij wint een promotiepakket op Ultimate Webshops, een jaarabonnement op Checklist Webwinkel en een Webshop Scan door Succes met je Webshop. Wonen voor jou bereikte een mooie 2e plek in deze webwinkelverkiezing, en Bella Luca Sieraden werd derde. Hieronder zie je de volledige uitslag. In totaal werd er bijna 2000 keer gestemd.

Eindstand-The-Ultimate-Webshop-2014

 

Verdubbel je webwinkel conversie in 4 stappen! Tips voor meer omzet

Conversie-specialist Jurjen Jongejan legde in een flitsende presentatie uit hoe je als webshop je conversie van verdubbelen in 4 stappen. Waar moet je beginnen? Welke analyses moet je maken? Wat zijn de laatste trends? Deze sessie zat vol met praktijkcases op het gebied van A/B testen, vele tips en een bewezen stappenplan. Een goede presentatie van Jurjen met tips en trucs. Door Jurjen Jongejan, auteur van het boek Meer omzet met je webshop
–       Punten om te onthouden: +Maak de funnel in Google Analytics langer en meet ook de product- en categorie pagina’s door. + vergeet niet te kijken naar je concurrentie!

 

Verhoog de ROI van e-mailmarketing

Door te segmenteren verhoogt u de relevantie van uw nieuwsbrieven en daarmee het effect van uw e-mailcampagnes. Hoe start u met het segmenteren van data? En wat levert het op om per segment een aparte nieuwsbrief te verzenden?
Josine liet weten dat het belangrijk is om je data voor mail campagnes te segmenteren.  Door Josine Vos van Measuremail
–       Punten om te onthouden: +Segmenteer je mailinglijst  +Test welke e-mails het beste scoren en verbeter je resultaten

 

Resultaat behalen met sociale media

Wat kun je met sociale media bereiken als je de volgende vraag stelt: ‘Hoe zorg ik ervoor dat mensen mij leuk vinden op sociale media?’ En dat deden zij in een verrassende en creatieve presentatie.
–       Punten om te onthouden: +Maak een content kalander  +Newsjacking  +Zelf van een gloeilamp kun je leuke content delen op social media (zoek maar eens op light bulb DIY) Door Inge de Fluiter van Calanza en Tamara van Witzenburg van Oppopr

 

Nationale webwinkeldag 2015

Na het succes van deze Webwinkeldag blijft Checklist Webwinkel niet stilzitten. Medio mei 2015 organiseert Checklist Webwinkel opnieuw een Webwinkeldag. En ook jij  kan daar bij zijn!
Schrijft je je nog in 2014 in, dan ontvang je een enorme vroegboekkorting! Je betaalt slechts € 25 om de webwinkeldag in mei 2015 te bezoeken. Schrijf je hier in

Patrick Heijmans
Senior Online Marketeer
Patrick Heijmans is een ervaren webwinkeladviseur die vanuit kennis en passie, met professionele en persoonlijke begeleiding startende- en bestaande webwinkeliers helpt om meer uit hun webwinkel te halen.

Patrick Heijmans heeft oa. de website webwinkelvragen opgezet, speciaal voor webwinkeliers ontvang je hier gratis deskundige hulp en advies voor webshop. Patrick is werkzaam bij ikommeurs waar hij als E-commerce manager middelgrote en grote webwinkels adviseert en begeleid.
0 Comments

Leave a reply

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*

Contact

Op dit moment zijn we even afwezig, laat een bericht achter en we nemen zsm contact met je op.

Sending

©2017 WebWinkelCommunity

Log in with your credentials

Forgot your details?