Contextuele commerce

Contextuele commerce is alles over het leveren van meer relevante ervaring op basis van wat je weet over een bezoeker. Nieuwe bezoeken tegenover terugkerende bezoeken, geolocatie, bezoeken in het verleden en aankoop geschiedenis, het type apparaat en de verwijzende bron zijn nuttige stukjes context. En als je het geslacht kan herkennen, kan dit ook invloed hebben op de contextuele ervaring van de gebruiker.

De mensen van Minewhat suggereren dat bepaalde functies en inhoud meer aantrekkingskracht heeft op mannen dan op vrouwen, zoals je kunt zien in onderstaande infographic.

Hoewel het riskant is om generalisaties te maken op basis van deze data (meerdere statistieken tussen man en vrouw zitten vrij dicht op elkaar, en er is geen bron voor de gegevens), Deze infographic laat ik zien om je aan het denken te zetten over hoe e-commerce ervaringen kunnen worden getweakt of op maat gemaakt kunnen worden voor mannen en vrouwen, zelfs iets ‘eenvoudigs’ als het aanbieden van een iets andere productpagina lay-out.

Experimenteren

Bijvoorbeeld, als een site mannelijke shoppers heeft die de neiging hebben om meer “speervissers” gedrag te vertonen, in plaats van grondig te bladeren door de categorieën, kan een webwinkelier experimenteren met het tonen van minder of geen cross-verkoop op de product pagina, en in plaats daarvan een last-minute aanbod tonen bij de kassa.

Natuurlijk moet elke seksespecifieke hypotheses worden getest. Als je bestaande test en targeting tools hiervoor niet werken, kunnen deze tests ook worden uitgevoerd op bijvoorbeeld e-mail campagnes, wanneer het geslacht kan worden gesegmenteerd voor bijvoorbeeld, uitgebreide product omschrijvingen binnen e-mails gericht op mannen, versus visuals en ‘sociaal bewijs’ voor vrouwen.

Infographic

In onderstaande infographic worden 18 manieren aangedragen op welke manier je je mannelijke en vrouwelijke bezoeker kan overtuigen om over te gaan tot een aankoop.

Navigating The Gender Divide to Persuade your Visitors to Buy
Source: Navigating The Gender Divide to Persuade your Visitors to Buy – Infographic

Patrick Heijmans
Senior Online Marketeer
Patrick Heijmans is een ervaren webwinkeladviseur die vanuit kennis en passie, met professionele en persoonlijke begeleiding startende- en bestaande webwinkeliers helpt om meer uit hun webwinkel te halen.

Patrick Heijmans heeft oa. de website webwinkelvragen opgezet, speciaal voor webwinkeliers ontvang je hier gratis deskundige hulp en advies voor webshop. Patrick is werkzaam bij ikommeurs waar hij als E-commerce manager middelgrote en grote webwinkels adviseert en begeleid.
0 Comments

Leave a reply

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*

Contact

Op dit moment zijn we even afwezig, laat een bericht achter en we nemen zsm contact met je op.

Sending

©2017 WebWinkelCommunity

Log in with your credentials

Forgot your details?