Unique Selling Points, wat zijn dat?

Als webwinkelier wil je je zo goed mogelijk presenteren aan je klanten. Maar waarom moeten klanten bij jouw kopen en niet je concurrent? Daarom is het belangrijk om aan te geven wat jouw webwinkel uniek maakt. Daarvoor dien je unique selling points te gebruiken. Denk hier goed over na, want de meeste zijn niet uniek.

Wat is USP? Unique Selling Points (USP's) zijn de elementen van je webshop die je anders maken dan je concurrenten. Ze zijn wat je onderscheidt en maakt je  aantrekkelijker voor potentiële klanten.

Het toevoegen van USP's aan je webshop kan een geweldige manier zijn om je te onderscheiden van andere bedrijven in jouw branche. Door te benadrukken wat jouw webshop uniek maakt, kun je meer aandacht trekken en uiteindelijk de verkoop verhogen.

Enkele voorbeelden van USP's die in een webshop kunnen worden gebruikt zijn:

  • Unieke producten of diensten die je aanbiedt
  • Een loyaliteitsprogramma dat klanten beloont voor hun terugkerend bezoek
  • Gratis verzending bij bestellingen boven een bepaald bedrag
  • Een lagere prijs dan je concurrenten

Als je niet zeker weet wat USP's zijn, neem dan de tijd om te brainstormen met je team, familie of vraag het zelfs rechtstreeks aan je klanten. Als je eenmaal een paar ideeën heeft, begin dan met het promoten van je USP's op je webshop en kijk hoe ze kunnen helpen je verkoop te verhogen.



Reactie plaatsen

 Kom je er toch niet uit?

Word dan vandaan nog lid van de WebwinkelCommunity

Ja, Ik Wil Graag Lid Worden
Wij helpen je graag verder!