Inhoudsopgave

TargetPay

Als webwinkelier kun je voor de betaalprovider TargetPay gaan. Dit is een betaalprovider die voor gemakkelijke transacties zorgt. Er zijn nog meer voordelen aan deze provider, die hier besproken worden. Daarnaast kun je lezen waar je als webwinkelier op moet letten als je voor TargetPay kiest. Ook kun je zien wat de tarieven zijn. Zo kun je als webwinkelier een weloverwogen keuze maken als je een betaalprovider nodig hebt.

Geen vaste kosten voor webwinkels

Sommige betaalproviders maken gebruik van aansluitkosten of andere vaste kosten. TargetPay doet dit niet. Als je als webwinkelier voor deze betaalprovider kiest, betaal je alleen voor de transacties. Dit is vooral voor kleine bedrijven een groot voordeel. Als je namelijk nog niet veel transacties hebt, betaal je hier niet teveel voor. Dit is een reden waarom je als webwinkelier voor TargetPay zou kunnen gaan. Wel kunnen de transactiekosten voor erg kleine bedrijven gemiddeld hoger zijn, waar dadelijk meer over verteld wordt.

Betaalmethoden bij TargetPay

Bij TargetPay kunnen klanten op veel verschillende manieren betalen. iDEAL is uiteraard een mogelijkheid, net als Bancontant en SOFORT Banking. Wat echter niet alle betaalproviders hebben, is de mogelijkheid om via een betaallijn of overboeking te betalen. Dit is bij TargetPay wel mogelijk. Door deze vele betaalmethoden, kunnen de meeste klanten gemakkelijk op jouw webwinkel betalen als je TargetPay als betaalprovider hebt. Hierdoor is je webwinkel dus aantrekkelijk.

Helderheid voor jou als webwinkelier

Het is natuurlijk van groot belang om als webwinkelier duidelijkheid te hebben, bijvoorbeeld over wanneer je wordt uitbetaald. TargetPay zorgt voor duidelijkheid. De uitbetalingen verschillen per betaalmethode, maar het gaat meestal om snelle uitbetalingen, vaak wekelijks. Hoe dit precies zit bij elke betaalmethode, is via TargetPay te bekijken. Daarnaast maakt TargetPay gebruik van live statistieken, waardoor je alles goed bij kunt houden.

Mobile Content Billing

Ook maakt TargetPay gebruik van Mobile Content Billing. Er zijn websites die bepaalde informatie alleen laten zien tegen een kleine betaling. Als jij een website hebt die hier gebruik van maakt, maak je gebruik van Mobile Content Billing. Met TargetPay gaat dit eenvoudig. Klanten kunnen door een druk op de knop gemakkelijk betalen om deze informatie te zien. Als klanten voor informatie moeten betalen, haken ze soms af. Als het zo gemakkelijk gaat om een kleine betaling te doen, is dit echter aantrekkelijker.

Aantal landen

TargetPay is beschikbaar in een aantal landen, waar Nederland er één van is. Hoeveel landen dit zijn, verschilt per betaalmethode. Het zijn echter maar zo’n 9 landen, en veel betaalmethoden zijn in minder landen beschikbaar. Via SMS betalen kan bijvoorbeeld maar in twee landen. Dit hoeft geen probleem te zijn, maar het is wel iets waar je als webwinkelier op kunt letten. Internationale betalingen zullen namelijk niet altijd mogelijk zijn.

Tarieven

Zoals gezegd zijn er geen aansluitkosten of andere vaste kosten. De tarieven hangen af van de betaalmethode. Bij bijvoorbeeld iDEAL betaal je als webwinkelier €0,49 per transactie. Als je meer dan 1000 transacties per maand hebt, kun je contact opnemen met TargetPay. Je gemiddelde transactiekosten kunnen dan nog lager worden. Voor erg kleine bedrijven zijn de gemiddelde transactiekosten echter hoger. Voor minder dan 10 transacties per maand betaal je namelijk €0,70 per transactie. Dit geldt voor iDEAL. Voor elke betaalmethode is dit anders. Voor bijvoorbeeld Bancontact betaal je maar €0,25 per transactie, maar daar komt wel een percentage van het totaalbedrag bij, in dit geval 1,75%. De andere transactiekosten kun je via TargetPay bekijken.