E-commerce in cijfers
Waardeer dit artikel

E-commerce groeit steady

Gisteren publiceerde Thuiswinkel de Marktmonitor over het eerste half jaar van 2014. Veel zaken zijn business-as-usual: e-commerce groeit met een steady 6%, het overgrote deel (79%) van de online aankopen zijn producten, die samen toch ‘slechts’ goed zijn voor 54% van de bestedingen. Opvallender: het percentage offline gekochte sportartikelen steeg sterk, de online markt voor verzekeringen krimpt, 2% van de online consumenten kocht iets op een tablet in een winkel en 34% kocht iets op zijn eigen mobiele device (tablet of telefoon).

E-commerce Toekomst: Kleding trekt de kar

Deze week werden ook aan de andere kant van het Kanaal interessante cijfers gepubliceerd, die de Nederlandse cijfers in perspectief plaatsen. De Britse bank Barclays deed onderzoek naar het aantal e-commerce pakketjes en voorspelt een flinke stijging. Genoemd als belangrijke drijfveren voor de toename zijn een stijging van het aantal mobiele aankopen en de toenemende belangstelling van consumenten voor flexibele en makkelijke bezorgopties. Ook marktonderzoeksbureau Mintel bracht cijfers naar buiten die de bevindingen van Barclays ondersteunen. De belangrijkste conclusies uit beide studies:

  • Het aantal e-commerce pakketjes stijgt met 29% tot 2018 – van iets meer dan 1 miljard nu naar 1,35 miljard.
  • De populariteit van schoenen en kleding blijft stijgen: in 2018 bevat 20% van alle pakketjes deze producten – het hoogste percentage van alle productsoorten
  • Dit betekent dat het aantal kledingpakketjes in de komende 4 jaar zal toenemen met 51%
  • Niet verwonderlijk: 30% van alle online shoppers vind online kleding kopen zo makkelijk dat ze zelden meer een winkel bezoeken
  • Toch gebruikt 12% van de consumenten internet puur om naar kleding te kijken, zonder te kopen
  • 73% van de vrouwen kocht afgelopen jaar kleding online, steeds nauwer gevolgd door de mannen (65%)
  • In 2018 zijn boodschappen de op 3 na meest bezorgde productsoort, waarmee ze boeken inhalen
  • Het aantal electronica-pakketjes zal het hardst stijgen – met 61% tot 2018
  • De rek lijkt het meeste uit huishoudartikelen: het aantal pakketjes neemt hier tot 2018 toe met ‘maar’ 13%
  • Ook sport heeft het relatief moeilijker: hier verwacht men een relatief lage toename van 20%
  • 30% van de retailers noemt Click & Collect hun ideale bezorgmethode, toch maakte minder dan 20% van de consumenten er afgelopen jaar gebruik van
  • Dit percentage ligt fors hoger bij fashion: 44% van de consumenten heeft online kledingaankopen opgehaald in een winkel
  • Brievenbuspakjes en kleine pakketjes zijn goed voor 60% van alle online pakketjes in 2013. Het aantal brievenbuspakjes blijft groeien – met 45% tot 2018.

Bron: https://www.paazl.com

Patrick Heijmans on EmailPatrick Heijmans on Facebook
Patrick Heijmans
Senior Online Marketeer
Patrick Heijmans, werkzaam bij Webwinkeladviseur, is een ervaren online marketeer die vanuit kennis en passie, met professionele en persoonlijke begeleiding klanten helpt om meer uit hun website te halen.
Patrick Heijmans heeft oa. de website webwinkelcommunity opgezet. Samen met het webwinkelcommunity forum, dit forum is exclusief voorbehouden voor serieuze webwinkel eigenaren en professionals in e-commerce. Dit om een ​​hoog niveau van discussie en deskundigheid te kunnen waarborgen.
Geen reacties

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe jouw reactie gegevens worden verwerkt.

©2018 WebWinkelCommunity

Login met je gegevens

Je gegevens vergeten?