Het lijkt alsof kleine en middelgrote Magento-winkels zich niet goed genoeg voorbereiden op drukke tijden, zoals bijvoorbeeld Black Friday. Dat is de drukste periode van het jaar voor eCommerce en daar wil je zeker je voordeel mee doen.

Terug kijken

Elk bedrijf is anders en uniek op zijn manier, daarom is het belangrijk om terug te blikken op de afgelopen jaren. Hier zijn enkele vragen die je jezelf kan stellen:
Hoe verliep de verkoop? Wat had de grootste en kleinste impact op hen? Hoe presteerde de website? Wat zorgde ervoor dat het op die manier presteerde? Waar was je zichtbaar en wat voor soort reclame deed je?
Om er zeker van te zijn dat je de antwoorden op bovenstaande vragen weet, kun je een kijkje nemen in jouw analysetools zoals Google Analytics of jouw business intelligence-tool.

Sterk promoten

Sommige bedrijven verwachten gewoon dat hun omzet zal groeien door het toegenomen Google-zoekverkeer en de hogere conversieratio’s. Wees niet één van hen, investeer ook in advertenties om ervoor te zorgen dat je het meeste uit de drukke periode haalt.
Het is belangrijk om de advertenties vooraf te testen om er zeker van te zijn dat jouw advertenties optimaal en correct zijn, anders zou je uiteindelijk meer aan conversie kunnen uitgeven dan je je kunt veroorloven. Het beste is om tijdens de vakantieperiode ten minste 1-2 maanden reclame te maken in de kanalen die je wilt bezoeken om goede prestaties te garanderen.
Het wordt ook aanbevolen om vóór feestdagen, zoals Black Friday, bekendheid te geven aan jouw Magento winkel. Zo doorbreek je de ruis van advertenties tijdens de drukke periode makkelijker.

Zie er goed uit tijdens de uitverkoop

Echt, het is belangrijk dat je winkel er die dag goed uitziet en leuke aanbiedingen heeft. Mensen hebben de neiging om dingen te kopen die ze niet nodig hebben tijdens Black Friday, alleen omdat dat de dag is waarop alles zulke geweldige kortingen heeft.
Profiteer van hun verkoopgerichte mentaliteit gedurende de dagen door geweldige deals aan te bieden. Het is ook het minimum dat je moet doen om jouw homepage-banner te wijzigen in een banner voor vakantieverkopen. In het ideale geval zou jouw winkel er zo uitzien dat deze veel meer deals heeft dan normaal en zou je gerichte bestemmingspagina’s voor de feestdagen gebruiken.

Bereid je voor op de verkoop

Zorg er voor dat jouw winkel bestand is tegen enorme verkeerspieken in termen van bezoekers zonder de site te vertragen. Zorg er ook voor dat de zakelijke kant van jouw winkel soepel kan verlopen tijdens de campagnes zoals het op tijd verzenden van de producten, etc.

Concentreer je op mobiel

Terwijl desktop vroeger belangrijk was, is mobiel dat nu. Zorg ervoor dat jouw website snel en foutloos werkt op mobiel, want je wil zoveel mogelijk verkopen aan klanten op mobiel. Hoewel desktop meestal betere conversiepercentages heeft, is het mobiele verkeer veel groter.

Zoek professionele hulp

Neem contact op met professionals om ervoor te zorgen dat je het meeste uit de drukke periodes haalt. Hoewel u misschien al het bovenstaande en meer kunt bereiken, kan het inschakelen van professionele hulp zoals Magento b2b je helpen om nog betere resultaten te behalen, wat een groot verschil kan maken in termen van verkoop en inkomsten.